Tuesday, March 6, 2012

Kelas Tafsir Quran di Dar Al Arqam, Al Khor Community

Hari ini, I dh mula mengikuti kelas pengajian Tafsir al-Quran bertempat di Dar Al Arqam.  (Alhamdulillah!)  Semoga semuanya dipermudahkan oleh Allah.  I rasa diri ini byk lagi kekurangan dlm ilmu agama.  Bila peluang ini dtg, I rasa sgt2 bertuah.  Kenapa nk biarkan ia berlalu begitu saja.  Dunia, dunia jugak, akhirat jgn lupa! (peringatan utk diri sendiri ni).  I paksakan diri ini walaupun agak malas jugak sebenarnya nk masuk kelas ni.  Tapi kelas ni kejap je, bermula pukul 8.00 pagi & berakhir sekitar 9.30 pagi mcm tu.  Ok la kan, x mengganggu rutin harian pun....pak ustat nya org Indonesia!  Nk tahu lebih lanjut pasal Dar Arqam klik sini.

Kelas2 yg I ikut pada setiap selasa & khamis, selasa utk tafsir & khamis utk sirah nabawi.  Bayarannya pulak QR25.00/mth utk kelas tafsir & QR10.00 utk setiap kali hadir ke kelas sirah (x dtg x payah bayar lah).

sorry gambar mmg x jelas, segan ler pulak nk angkat kamera tinggi2...hihi...org sibuk nk belajar tafsir, kita pulak sibuk nk amik gambar...tapi ok la kan, dpt la gambaran sedikit sebanyak kelas ni mcmana

12 comments:

  1. kat sini pon dah tiap hari ada je kelas kat surau.. syok sangat rasa...

    ReplyDelete
  2. Mulan: masa yg you buat N3 pasal you dh start belajar Quran & tajwid tu, I pun terdetik nk jugak jadi mcm you. Kan I dh kata "semoga jangkit kt I pulak lps ni". Seronok kan Mulan bila dh start belajar mcm ni. Dulu2 I xde peluang. Anak pun kecik lagi. Ni semua dh p skool, I ada masa utk diri sendiri!

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah..
    moga2 berjangkit kat wanie plak yer lepas ni..
    daripada duduk rumah sajo,lebih baik kita tambahkan ilmu agama yg x seberapa ni..
    bekalan utk akhirat sana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. k ruby doa mudah2an jangkit kt wanie pulak lps ni. benda yg baik ni xpe jangkit2...kita sama2 tambah ilmu agama!

      Delete
  4. Replies
    1. blog-tips-kurus: harap2 berterusan...

      Delete
  5. Alhamdulillah.. keseimbangan dunia & akhirat

    ReplyDelete
    Replies
    1. sudipVSsenduk: Alhamdulillah...sama2 kita berusaha

      Delete
  6. alhamdullih..bila la saya nk buat tu semua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. faiz fakhirin: insyaallah you pun boleh buat jugannti. yg penting kita ada keinginan nk buat, insyaallah, allah akan bukakan jln.

      Delete