Tuesday, March 6, 2012

Kelas Tafsir Quran di Dar Al Arqam, Al Khor Community

Hari ini, I dh mula mengikuti kelas pengajian Tafsir al-Quran bertempat di Dar Al Arqam.  (Alhamdulillah!)  Semoga semuanya dipermudahkan oleh Allah.  I rasa diri ini byk lagi kekurangan dlm ilmu agama.  Bila peluang ini dtg, I rasa sgt2 bertuah.  Kenapa nk biarkan ia berlalu begitu saja.  Dunia, dunia jugak, akhirat jgn lupa! (peringatan utk diri sendiri ni).  I paksakan diri ini walaupun agak malas jugak sebenarnya nk masuk kelas ni.  Tapi kelas ni kejap je, bermula pukul 8.00 pagi & berakhir sekitar 9.30 pagi mcm tu.  Ok la kan, x mengganggu rutin harian pun....pak ustat nya org Indonesia!  Nk tahu lebih lanjut pasal Dar Arqam klik sini.

Kelas2 yg I ikut pada setiap selasa & khamis, selasa utk tafsir & khamis utk sirah nabawi.  Bayarannya pulak QR25.00/mth utk kelas tafsir & QR10.00 utk setiap kali hadir ke kelas sirah (x dtg x payah bayar lah).

sorry gambar mmg x jelas, segan ler pulak nk angkat kamera tinggi2...hihi...org sibuk nk belajar tafsir, kita pulak sibuk nk amik gambar...tapi ok la kan, dpt la gambaran sedikit sebanyak kelas ni mcmana
video

12 comments:

  1. kat sini pon dah tiap hari ada je kelas kat surau.. syok sangat rasa...

    ReplyDelete
  2. Mulan: masa yg you buat N3 pasal you dh start belajar Quran & tajwid tu, I pun terdetik nk jugak jadi mcm you. Kan I dh kata "semoga jangkit kt I pulak lps ni". Seronok kan Mulan bila dh start belajar mcm ni. Dulu2 I xde peluang. Anak pun kecik lagi. Ni semua dh p skool, I ada masa utk diri sendiri!

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah..
    moga2 berjangkit kat wanie plak yer lepas ni..
    daripada duduk rumah sajo,lebih baik kita tambahkan ilmu agama yg x seberapa ni..
    bekalan utk akhirat sana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. k ruby doa mudah2an jangkit kt wanie pulak lps ni. benda yg baik ni xpe jangkit2...kita sama2 tambah ilmu agama!

      Delete
  4. Replies
    1. blog-tips-kurus: harap2 berterusan...

      Delete
  5. Alhamdulillah.. keseimbangan dunia & akhirat

    ReplyDelete
    Replies
    1. sudipVSsenduk: Alhamdulillah...sama2 kita berusaha

      Delete
  6. alhamdullih..bila la saya nk buat tu semua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. faiz fakhirin: insyaallah you pun boleh buat jugannti. yg penting kita ada keinginan nk buat, insyaallah, allah akan bukakan jln.

      Delete