Sunday, February 9, 2014

Tauhu Bakar

Aduh...tekak ni terasa sgt nk mkn tauhu bakar.  Godeh2 resepi terjumpa resepi tauhu bakar k jie (Fauziah Samad).  Memang senang je nak buat sos tauhu bakar ni kalau semua bhn2 ada.  Kt sini tak jumpa pulak taupok (tauhu 4 segi yg siap goreng),  so I bantai je tauhu putih biasa tu...potong nipis2 pastu goreng.  Bila nk makan I masukkan dlm Actifry lagi sekali (seolah2 mcm bakar la kan...) ikut tahap kegaringan yg kita nk pastu keluarkan.  Potong ikut citarasa kita, letak salad - timun & carrot, letak sos, last sekali tabur kacang.  Mmg sedap sgt!!  Mkn panas2...kalau ada sesame seeds pun boleh tabur sekali kt atas tu.  Resepi sos tauhu bakar k jie ni tak rugi try buat, mmg terbaek...


4 comments:

  1. pagi2 dh smpai sini sbb ternampak tauhu bakar..

    ReplyDelete
    Replies
    1. adda syuhada: sudi2kan menjamu mata ;)

      Delete
  2. nasib baik lah i bkn penggemar tauhu ...kalu tak mesti tringin nak buat jgk nieh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ummuAidan-Arissa: phew..nasib baik kan...I ni segala benda yg ada kaitan dgn tauhu & soya I suka!

      Delete