Thursday, March 8, 2012
Magic Laundry, Al-Khor Community
Mmg magic lah laundry ni! I mmg cari2 kedai dobi yg dlm community ni. Ada baca pasal Magic Laundry dlm yearbook. tapi x tahu nk cari kt mana kedainya. kalau dr tepi jln mmg x nampak pun signboard ke apa ke. So, I tanya my friend lah. then , my friend bagi no. tel. laundry. Yg paling I suka sgtttt....org dia boleh dtg amik kt rmh. I pun call la, suruh dtg amik comforter yg nk basuh tu. dlm pukul 5 petang mcm tu, org dia dtg amik dgn van. Katanya, harga laundry kt dlm community ni lebih murah dr harga laundry kt luar. utk comforter king size I kena bayar QR15. ok la kan...dtg amik kt rmh, nnti bila siap pun dia akan hantar ke rmh...
![]() |
| Magic Laundry - tel: 44723164 |
Tuesday, March 6, 2012
Kelas Tafsir Quran di Dar Al Arqam, Al Khor Community
Hari ini, I dh mula mengikuti kelas pengajian Tafsir al-Quran bertempat di Dar Al Arqam. (Alhamdulillah!) Semoga semuanya dipermudahkan oleh Allah. I rasa diri ini byk lagi kekurangan dlm ilmu agama. Bila peluang ini dtg, I rasa sgt2 bertuah. Kenapa nk biarkan ia berlalu begitu saja. Dunia, dunia jugak, akhirat jgn lupa! (peringatan utk diri sendiri ni). I paksakan diri ini walaupun agak malas jugak sebenarnya nk masuk kelas ni. Tapi kelas ni kejap je, bermula pukul 8.00 pagi & berakhir sekitar 9.30 pagi mcm tu. Ok la kan, x mengganggu rutin harian pun....pak ustat nya org Indonesia! Nk tahu lebih lanjut pasal Dar Arqam klik sini.
Kelas2 yg I ikut pada setiap selasa & khamis, selasa utk tafsir & khamis utk sirah nabawi. Bayarannya pulak QR25.00/mth utk kelas tafsir & QR10.00 utk setiap kali hadir ke kelas sirah (x dtg x payah bayar lah).
Sunday, March 4, 2012
Sekitar Pasar Malam MAQ di perkarangan Malaysian Embassy, Qatar
Bermula jam 4.00ptg & berakhir sekitar 7-8mlm. Mmg penuh dgn Malaysian yg mencari juadah & kuih muih Malaysia. I pun x terkecuali meninjau makanan apa yg best. I cuma beli nasi lemak & kuih serta cupcakes je. Sbb mmg teringin nk mkn nasi lemak paru goreng pedas lama dah ni...
![]() |
| jln dpn embassy ni teruk jugak, masih under construction. xpe, test power kereta baru - Camel Trophy |
![]() |
| lautan kenderaan rakyat Malaysia di Qatar tapi gambar jarak dekat x nampak mcm laut la... |
![]() |
| lontong... |
![]() |
| paru goreng pedas! I beli satu container kecik QR15.00, all to myself. EMB x mkn paru, so I boleh enjoy sorang. x payah nk berebut dgn dia |
Wednesday, February 29, 2012
Sophie Merajuk
Balik sekolah semalam, I singgah al-Meera mini market, tumpang EMB. Nk beli roti utk breakfast esok. Sophie sibuk kata dia nk makanan (pantang bila dgr I nk pergi shopping, mesti ckp lapar atau nk makanan). I hanya beli roti & susu je la, sbb x cukup duit nk beli yg lain2. Duit bwk ngam2 je. Jadi I x beli la apa2 utk sophie. Biasa I belikan dia coklat atau apa2 dia suka.
Sampai rumah sophie dh start merengek2 kata dia lapar. I kata tunggu la kejap mama amik Doritos kt dapur. Pastu lps I bukak Doritos, I panggil la Sophie dtg amik kt dapur. I sibuk nk siapkan makanan EMB nk lunch. Panggil byk kali tapi x berjawab sblm tu dgr dia mcm nangis dh. EMB panggil I, "mai tgk pasaipa sophie x dtg". I pun pelik la kenapa senyap je, cari pun x jumpa....EMB tunjuk kt I, "tu haaaa"...
![]() |
Tuesday, February 28, 2012
Black Beauty
****Edisi tayangan khas utk family di Malaysia
22/02/12 - EMB dh dpt amik kereta stlh all documentations completed. Siap dlm masa 2 days je from the date of submission. After kereta dh dpt baru lah boleh apply loan. Pelik kt sini kan, kereta dh dpt dulu, loan kemudian baru boleh apply, stlh nama kenderaan dh didaftarkan & ditukar hakmilik kpd nama kita. Namun, tetap kena bayar downpayment ye! EMB amik loan company je, senang. Deduct terus je dr salary.
EMB got himself this car because the kids like it so much. After consider so many things & did some studies on a few model, we have decided to buy this Black Beauty. It's 7-seaters, all-wheel-drive. Otherwise, I also place my interest on GMC Acadia (kalau x jadi beli CX-9). But kalau boleh la kan....I nak BMW X6 (verangan x abis2!!).

![]() |
| acara bukak plastic cover |
![]() |
| kereta ni kalau isi minyak full tank dlm QR60++ lebihkurang RM49.62++ duit kita. boleh jalan dlm 600km++. EMB kata kalau kt M'sia isi minyak full tank mcm ni ada kot dlm RM100++ |
![]() |
| this is the colour that we wanted at first, but we have cancelled last minute. Because we thought "Black is Beauty"...that is... |
Monday, February 27, 2012
Hareez Injured
When I picked Sophie up today, I received a phone call from Hareez teacher. She told me that Hareez fell down & got hurts. She don't know what happened, maybe Hareez doesn't know how to tell what's going on to his teacher. You know, his English not so fluent! So, she asked me to come to the school first aid room. Try to call EMB as he at Al Waha Club having training today. Just a ferw meters from school. My phone couldn't get through his phone. The problem was I didn't bring my Qatar ID. I left it at home. So that, I must go back & pick my ID then going back to school to see Hareez. Luckily I met my friend Fuzah she knew my problem & when I arrived home, I saw her car in front of my house. She gave me a ride to school, together we go to see Hareez.
He was sitting on bed in first aid room, there was another 2 kids in that room. The lady in that room (a nurse, I think), showed me Hareez's eyebrow. It's swollen & had a little wound there. I saw Hareez's tears, I knew he cried! I asked how does it happened?? He didn't answered my question....just his eyes getting reddening & full of tears. Couldn't speak to me, until we reached home. Fuzah yg hantar...tq again...
So, I keep questioning him how he fell down (mcm polis pencen!)....Until I said,"abang jgn main2 ni kena kt kepala. abang hilang ingatan ke sampai tak ingat nk beritahu mama mcmana abang boleh jatuh?!". Takut agaknya then he opened his mouth & said,"mula2 abang panjat batu, lepas tu jatuh kt lantai...". I risau jugak sbb ayah I dulu jatuh kena kepala langsung kena "short term memory loss". Tak ingat kejadian yg berlaku... Masuk hospital pun asyik tanya je kenapa dia ada kt sini berulang2 kali soalan yg sama....sampai esok hari baru ingatan dia pulih spt sediakala. I told Hareez, "bukan mama x bagi main tapi lain kali kena lebih hati2..."
Subscribe to:
Posts (Atom)


































