Thursday, November 10, 2011

Koteow Th'ng

We all sampai Alor Setar dlm pukul 6.00pm mcm tu.  Malamnya we all keluar pergi makan koteow (kway teow) th'ng (teng).  The kids pun sgt2 suka makan kway teow ni...EMB lagi la sukaaa...setiap kali balik Alor Setar we all mesti cari punya!


sos ni lah yg menyedapkan lagi kway teow

asal nk makan je mesti ada buku doraemon





Nasi Kandar Line Clear, Penang

On the way back to Alor Setar, we all singgah Penang makan nasi kandar Line Clear ni.  Kedai dia kt celah2 bangunan je pun...bukan proper punya restoran.  Lepas makan tu, ingat nk singgah rumah abang EMB, tapi masa pusing2 cari jalan tu, EMB silap masuk jalan naik ke Penang Bridge.  So, x boleh nk patah balik dah...teruskan perjalanan ke Alor Setar je la.  I frust jugak la kan...konon2nya malam tu boleh lah we all mkn pasembor kt Padang Kota. Nk buat macamana, xde rezeki!

my plate

EMB's plate






Wednesday, November 9, 2011

Phantom of the Opera

Guns N' Roses - November Rain

Sbb skrg ni asyik hujan je, jom layan lagu ni..

Down Memory Lane...

My brother tagged an old photo of me on FB. I don't have this photo. I still remember during those days while I still study, he helps me a lot. Whenever I need help he always be there (duit kering ke...., nk beli itu ini ke...hantar I ke bus station masa nk balik kg...sometimes I pergi lepak rmh dia!).  I will never forget that....



oh....how time flies. I was 19 (or 18, couldn't remember) at that time! This photo was taken @ Gambang. Thank you for helping me through all those tough times in life. Thank you for being such a good brother no matter what I did, but most of all, thank you for being you!

Wednesday, November 2, 2011

Getting ready to move

Semalam, wakil subalipack dh dtg rmh tgk brg2 utk estimate kos nnti.  Wakil tersebut bernama ENCIK KICI B. KASRI diulangi "KICI B. KASRI"!!  Friendly orgnya...patutlah masa pergi office subalipack hari tu, EMB sikit punya lama berurusan.  Jenuh I tunggu dlm kereta  Rupa2nya, dok sembang lama dgn en. Kici ni lah!  Kali ni we all xnak dh bersusah payah & berpenat lelah packing segala brg2 ni.  Kasi subalipack yg uruskan semua...packing2 pun biar org2 dia yg buat. 

Banyak brg yg I have to let go...walaupun masih ada yang sayang.  xkan nk bawak semua...nnti x muat pulak apt. we all tu nnti.  2 units of aircond ni, we all nk jual kt tuan rumah.  Dia pun dh setuju nk beli.  Lagipun salah satu aircond ni masih baru lagi....condition pun masih elok.  So, dh selamat dh aircond, x payah nk panggil org cabut ke apa ke dah...lain2 mcm katil queen size, katil single, almari lama kanak2, almari baju, satu set meja mkn, kabinet dapur yg lama, kerusi & meja taman & byk lagi abg I dh setuju nk amik nnti.  Semua brg2 lama...tapi kena repair2 sikitlah.  But still boleh digunakan lagi...

Kalau ada sape2 yg nk pindah bolehlah contact subalipack.  ni ha business card en. Kici:

Tuesday, November 1, 2011

Burung apakah ini?

Burung ini tlh singgah melawat rumah kami pagi ni.  I x tahu exactly burung apa ni tapi if I'm not mistaken mcm burung kenyalang (hornbill) sbb paruh dia yg besar gedabak tu.  Ada 4 ekor semua tapi hanya 3 ekor yg I sempat snap....bila I dtg dekat nk snap lagi terus dorang lari & terbang....